Thursday, March 22, 2012

我♥ の孕日记 - 第36个星期

2012年3月22日(星期四)


Week 36:Almost done, mommy!


 

最近真的开始觉得身体的体温好像升高了,还是最近天气变热啦?我以前一个人在家,可以不开风扇,早上睡觉开风扇,晚上睡觉就算不冷我还是会从肩膀以下的部分通通盖上被单,老公每次都骂我变态!

最近呢~~变了!我一个人在家的时候不开风扇会要了我的命,早上睡觉开风扇流汗,晚上睡觉几乎不太盖被单了,反而是睡在我隔壁的那个骂我变态的人盖着被单,哈哈哈~~~ 世界变了样!

还有这一两天开始觉得有时候肚子会有种怪怪的感觉,应该就是他们说的经痛的感觉吧~ 但只是很轻微的,虽然轻微,但睡觉的时候突然来一个这种感觉还是会觉得很不爽。

小Qoo Jillyna 呢~~ 最近动得比较厉害,现在有时候连晚上睡觉的时候他也在动~ 哈哈。。有时候太大力我还会觉得有点痛呢!但是知道这就表示他在里面过得很好,很强壮~那我也认了!只好忍!哈哈哈。。。

希望你真的可以等到4月12号以后才出来哦!!! 我希望是 Dr Tan 帮我接生啊~~ 我希望是他把你带到这世上来啊~~ 小宝贝!合作点哦~~哈哈。。

今天也是我妹妹的大日子~哈哈。。生产的大日子!真的替他开心,今天一整天感觉好像自己也亲身经历他的生产过程一样,因为一直都有跟伟强联络。为他担心,紧张,心痛最后为他开心也松了一口气!恭喜我的老妹啊!你真棒!生下了一个健康的大宝宝~

The countdown to your sweet lil' womb hi-jacker's eviction is closing in!
In fetal developments: most of the bones (soft skull aside) in their little body are now completely hardened, providing a solid structure from which they can now make their grand debut into the world.
In physical fitness news: your mini-champ's muscle tone is improving, and you’ll be impressed by their steel-like Ulnar grasp (a newborn reflex that occurs if you lay your finger in their palm).
Your baby's nearly done baking!

And how's mom doing?
Hey mama, are you big, warm, pee-tastic, tired, and feeling just a bit anxious?
Welcome to week 36!
To assuage your worries here are a few clear indications of when you're going into real labor:
  • Runny loose stools/diarrhea
  • Loss of mucous plug aka "bloody show"
  • Contractions are consistent and grow in intensity
  • Your water breaks
You can have diarrhea without going into labor and your water probably won't break. If it does break, it'll feel like a sudden gush of unexpected pee just ran down your leg.
Ain't pregnancy just the classiest thing ever?



No comments:

Post a Comment